Het heerlijke prachtige hampi - Reisverslag uit Hampi, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Het heerlijke prachtige hampi - Reisverslag uit Hampi, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Het heerlijke prachtige hampi

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

15 Januari 2013 | India, Hampi

ik was klaar met het vrijwilligerswerk en het voelde goed om te gaan! Ik moest afscheid nemen van al mijn lieve vriendinnetjes. Het afscheid nemen van Maria viel het zwaarst. We hebbben 2 maanden van onze reis samen gereisd en waren heel close en goede vriendinnen! Maar ja, toen ging ik met de taxi naar het treinstation op weg naar Gokarna. Mijn echte reis ging beginnen. Het alleen reizen door India! Spannend.
We bleven een dagje in Gokarna om even uit te rusten en nog even te genieten van het mooie Gokarna. De volgende ochtend om 5 uur waren we aan het wachten op een tuktuk driver, met wie we hadden afgesproken dat hij om 5 uur zou komen om ons naar het busstation te brengen. Toen hij niet kwam, belde we hem en hij zei dat het te vroeg was voor hem om te komen. Daar zaten we dus met de gebakken peren. Gelukkig hadden we een super hostel en wilden ze ons wel een voor een op de motor, met onze zware backpacks, naar het busstation brengen. Het zou alleen qua tijd krapjes worden of we het zouden halen! Gelukkig haalden we het, op de minuut!
Het was een lange reis van Gokarna naar Hampi, ongeveer 12 uur.
We waren net op tijd om de laaste boot te halen naar het leuke deel van Hampi, aan de overkant van de rivier. De 4 dagen die volgden hebben we alleen maar gerelaxt, genikst, super veel leuke mensen ontmoet en uitnodigingen gemaakt voor de verjaardag van Liselotte die 12 januari jarig was! We hebben 2 cakes besteld en ballonnen gekocht en boven op de berg bij sunset alles versierd en mooi gemaakt! Het was een super plek en met super mensen om je verjaardag te vieren. Op haar verjaardag zijn we naar de andere kant van de rivier geweest en hebben we een heerlijke en pijnlijke massage gehad. We waren helemaal relaxt en ready 'for the party' na de massage!
De dag daarna zijn we met Bruno, een vriend van ons uit Duitsland, gaan rondtoeren op zijn motor. Met z'n drieën op een motor enggg. haha maar wel heel gaaf! Hij heeft de motor gekocht in India om zo door heel India rond te reizen!
De dag daarna hebben we zelf een scooter gehuurd en zijn we zelf lekker gaan rondtoeren. Daarna zijn we voor het eerst tempels gaan bezoeken. wauw wauw wat is het mooi! Hampi is op zichzelf al een heel mooie stad. Omdat er allemaal huizen zijn 'neergeslagen', omdat ze er illegaal waren zijn er allemaal ruïnes. En Hampi heeft al zelf enorm veel tempels en ruïnes van tempels. Echt waanzinnig mooi!
In de main temple is een olifant, een zware olifant die je zegent als je een muntje geeft! Ik voel me helemaal gezegend!
Hampi is echt een fijne plek om te zijn. Je ontmoet zo veel mensen en komt zo veel mensen tegen die je al eerder ontmoet hebt! De sfeer is echt super goed en het uitzicht is prachtig!
Vandaag hebben we een lekker rustig dagje gehad en heb ik 'alweer' een blog geschreven, foto's erop gezet, vluchten bekeken en een busticket geboekt voor morgenavond. Morgenavond gaan we naar Udipi! Ben benieuwd. daarna naar Kerala (cochin) en dan naar Pondicherri. Heb er heeel veel zin in.
Maar eerst nog een dagje lekker genieten in Hampi

'Owja!', we slapen niet in een kamer of in een hut maar in een restaurant op een matras met een slaapzak! haha het is maar voor 50 rupee (70cent per nacht) haha en het is zo ontzettend mooi als je wakker wordt en je kijkt naar het uitzicht! Prachtig!

Ik heb foto's toegevoegd maar ze allemaal per ongeluk in dit verhaal gezet. Het zijn alleen foto's vanaf Goa want de rest staat op een ander mediacardje. De andere volgen en anders: Op facebook staan alle foto's!

• 15 Januari 2013 - 11:11

Gerard:

Nu echt alleen alles regelen, je doet het super goed. Wel fijn dat je met Lise Lotte bent is erg
    prettig kun je samen je avonturen beleven . Maar waar blijven de foto's?_ veel plezier pap.

• 18 Januari 2013 - 10:46

Hoi Lieve lieve Em,
    Wat leuk die foto's. Nu kunnen we het echt helemaal meebeleven. Is het gelukt door de nieuwe usb reader die we opgestuurd hadden?
    Wat een lieve foto's met die kindjes. Ik zie het helemaal voor me hoe grappig en lief jij met ze om kan gaan.
    Superverrassing dat je vanmorgen al zo vroeg belde voor papa......ook geflilciteerd met je jarige oude vadertje, haha.
    Nou een hele dikke knuffel van mam ook voor Liselotte en Veel plezier in Kerala.('de backwaters are gorgious´zeiden Ieren die we in Marrakech tegen kwamen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...)
    Doei doei Dikke kus, mam xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

PS Juul heeft ook geschreven op haar blog, ook vet Argentinie

• 18 Januari 2013 - 11:24

groetjes van Safeta!!!

• 18 Januari 2013 - 11:24

groetjes van Safeta!!!

• 21 Januari 2013 - 11:30

Oma En Opa Holtmaat:

Hallo Emma in dat verre land.
    Fijn dat wij je op deze manier kunnen volgen. Zo te zien is er veel om van te genieten.
    Het weer zal in iedergeval wel beter zijn dan hier want het is streng winter met veel sneeuw.
    Geniet er dus nog maar lekker van maar pas op!!

Groeten oma en opa.

• 21 Januari 2013 - 20:32

Ine:

Dag lieve relaxte Emma. Ik hou nu al van hampi. Dit moet een supertoffe plaats zijn.
    Massages, yoga, chillen en genieten. Klinkt niet verkeerd.
    Veel plezier lieve schat.