I love Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu I love Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

I love Pokhara

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

02 April 2013 | Nepal, Pokhara

hey lieve mensen!

Gefeliciteerd lieve Eline! (02-04-1993)
Nadat ik de laatste keer heb geschreven ging het steeds beter met me, mijn nieuwe antibiotica bleek te helpen. Gelukkig, eindelijk! Ik ging s' avonds naar Busy Bee, de place to be, als je mensen wilt ontmoeten. Er is elke avond een live band! Ik ging alleen en er was nog een meisje, Sandi uit Australie, die alleen was. We gingen samen zitten en werden vrienden. Haar vrienden, die ze had ontmoet in Kathmandu, zouden die avond komen! En zo werden we een groep van uiteindelijk 10 personen. Super leuk. Allemaal gekke mensen haha!
Ik was van plan een dag later te vertrekken naar Kathmandu, maar Sandi betaalde mijn busticket zodat ik hier kon blijven! haha. En ik ben heel blij dat ik gebleven ben.
Op een dag hebben we fietsen gehuurd en probeerd rond het meer te fietsen. Dit bleek niet mogelijk omdat er een rivier loopt. Dus we fietste urenlang langs de rivier, wachtend op een dood eind, tot we bedachten dat die er misschien niet eens was. Het was super fijn om weer eens echt te fietsen! Dat heb ik wel gemist hoor deze 5 maanden. Lekker fietsen.
De dag erna was het Pasen!! Vrolijk pasen iedereen! We wilde een boot huren en op het meer gaan varen maar we waren de helft van de groep kwijt, haha. Dus hebben we bijna de hele dag in een boot op het lang gezeten en mensen uitgenodigt voor ons paasfeest! super leuk. We zijn ook die dag naar 2 weeshuizen geweest om te kijken hoe het was. Een van de vrienden, Merlin uit Oosterijk, wilde een weeshuis uitzoeken voor donaties. Super lieve kinderen, deed me weer denken aan het super vrijwilligerswerk dat ik gedaan heb! Lijkt alweer zo lang geleden.
Vanaf de tijd dat ik de groep (Sandi, Alax, Sasha, Laura, Merlin, Danny) ontmoet had ben ik van Pokhara gaan houden. Ook ben ik vrienden geworden met de bandleden doordat we elke avond in Busy Bee waren. Ik wil niet meer weg uit Pokhara.
De dag na pasen hebben we een bootje gehuurd en zijn we 2 uur gaan varen op het meer. Lekker bruin bakken, ofja beetje rood gebakken, haha, maar het was super leuk en relaxt!
Vanochtend zijn we om 4 uur opgestaan om de Sunrise te bekijken. Wauw wauw wauw wat was dat mooi zeg! We gingen met de taxi naar Sarangkot en we hadden het mooiste uitzicht! Het was super helder dus we konden heel veel besneeuwde bergen zien! amazing. Hierna hebben we weer lekker geslapen en verder een relax dagje gehad vandaag!
De 4e vertrek ik naar Kathmandu met Sandi en Alex. En dan is het echt bijna tijd om naar huis te gaan. Heel hard te gaan werken, veel geld te verdienen en terug naar Nepal te gaan. haha! Dat is mijn plan.
Nu ik zo aan het genieten ben van Nepal vind ik het ineens heel moeilijk te bedenken dat ik over 9 dagen al naar huis ga... Maar het is ook fijn om alle vrienden en familie weer te zien!!!

Zonnige groetjes uit Nepal
Tot snel!

  • 02 April 2013 - 22:13

    Monique:

    Lieve emsje,
    Zo, wat liep ik achter zeg met het lezen van jouw avonturen. De tijd vliegt voorbij en helemaal voor jou nu, zit het er weer bijna op.
    Het is echt superleuk jouw verhalen te lezen. Wat maak jij veel me zeg en wat een levenservaring doe jij op en zo veel leuk,lieve mensen die je ontmoet, heel bijzonder vind ik het allemaal wat je meemaakt. En ontzettend knap hoe je steeds in je uppie beslissingen moet nemen en doorgegaan bent ook wanneer je het moeilijk had en je zo ervaart dat het steeds weer goed komt!
    Fijn dat je je weer helemaal goed voelt en verstandig van je, hoe niet leuk ook, om die bergtocht af te blazen. Je hebt er wel iets heel speciaals voor in de plaats gedaan, paragliding, hoe tof is dat!
    Fijn ook te lezen dat je nu na India ook zo van Nepal bent gaan houden.
    Goed teken dat je eigenlijk nog helemaal niet naar huis wil, maar wij willen jou natuurlijk wel weer lekker knuffelen hahaha. Maar eerst ga je nog lekker genieten van Nepal en vooral van al je lieve mensen om je heen!

    Hééééle fijne tijd nog... Dikke kussen XXXXXXXXXXX

    goede dag Emma, wat een prachtige verhalen en ervaringen die jij opdoet in deze voor de gemiddlede nederlander onebekende gebieden.
    Ik ken deze landen enkel van de schoolbank, daarnaast heb ik over India gelezen in reportages en film rubrieken. het meest blijft mij bij het kasten systeem , de spirituele levenswijzen van de bevolking.
    maar het is allemaal totaal niets t.o.v. wat jij Emma meemaakt en met jouw reis een enorme schat als
    ervaring opdoet .
    rete interessant en het geeft jou eeen enorme voorsprong op ons gemiddelde Nederlanders.

    ook wat ik gelezen heb, wat jij peresoonlijk meemaakt, analyseren, keuzes maken , knopen doorhakken.
    ziek zijn, mensen inschatten, vertrouwen geven en ontvangen. super waardevol.
    geniet er nog even van en wederom onze eigen kille vlakke land met zijn groene weiden, watertjes, en vele grijze mensen , vele dezelfde mensen.
    en jij Emma kan vergelijken met de mega gigantische doses aan ervaringen. top complimernt .

    geniet en welkom thuis , Frans

  • 03 April 2013 - 12:17

    Mirjam:

    Dag Emma,

    Je bent al weer bijna thuis, en nu reageer ik eens...Je oom Bart en ik lezen je verhalen trouw hoor. We houden alles bij. "De avonturen van Emma in India". Lijkt wel Kuifje, of is het meer Dagobert Duck? Voor de gemiddelde Indiër ben jij natuurlijk rijk, superrijk om in jouw termen te blijven.
    Hier is het ook Pasen geweest natuurlijk, je familie was hier met je hondje Jessy, schatje hoor, nog even en ik adopteer hem. Bart vindt hem ook wel aardig en dat zegt wat! Je grote neven waren er ook natuurlijk, we missen dan wel the female touch, tijd voor je om terug te keren.
    Je hebt behalve Pasen hier de winter gemist, en wat was die lang en ellendig en koud en vreselijk (nee, ik ben geen liefhebber van de winter) Het lijkt nu de goede kant op te gaan, helemaal als jij weer hier bent!
    Ik zie in een reactie dat Nederland bevolkt lijkt met "vele grijze mensen, vele dezelfde mensen", maar dat zal de vergrijzing zijn...of tijd om het eigen leven op te fleuren, trek een vrolijk shirt aan met een dito hoofd erboven en lach naar de wereld!
    Laat jij straks jouw vrolijkheid weer eens stralen Emma, misschien dat dat Frans helpt!!
    Zoen,
    Mirjam

  • 03 April 2013 - 19:55

    Bertienpaanakker:

    Hoi Liefie,
    Tot vrijdag!
    Take care en geniet nog....
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmamxxxxxxxxxxxx

  • 07 April 2013 - 15:56

    Ine:

    Weer van die prachtige verhalen!! Wat super dat je dit allemaal mee maakt.
    Ik ben zo benieuwd naar je life verhalen. Volgende week ben je weer in Nederland.
    Wij wensen jou een hele goede reis. Ine, Bobbie en de rest...

  • 07 April 2013 - 15:56

    Ine:

    Weer van die prachtige verhalen!! Wat super dat je dit allemaal mee maakt.
    Ik ben zo benieuwd naar je life verhalen. Volgende week ben je weer in Nederland.
    Wij wensen jou een hele goede reis. Ine, Bobbie en de rest...

  • 09 April 2013 - 21:40

    Bart:

    Nog maar twee nachtjes slapen en dan de terugreis!!!! En dan sta je vrijdag op Schiphol; aftelleeeeennnn!!! Nou, dat zal niet meevallen, ben ik bang. Wat een avonturen; echt niet normaal joh. Dat je dat allemaal durft. En het gemak met zo'n stel vrienden na 1 dag plannen maken en mee op stap. Reizen er ook grijze mensen rond waar zo een eind zouden kunnen meereizen? Of hebben die hun volgende hotelletje van te voren al geboekt (zou ik doen denk ik, maar voorlopig vind ik het allemaal nog heeeeel ver weg).
    Schiet me opeens te binnen: als je de volgende keer naar Nepal gaat, .... zou ik misschien meemogen???
    Goeie reis en neem de zon voor ons mee!
    Bart

  • 11 April 2013 - 00:00

    Edith:

    Lieve Emma,

    je reis is bijna voorbij, wat heb ik genoten van je avonturen in Incredible India! Je verhalen en foto's voerden me terug in de tijd toen ik dagelijks boeken en plaatjes over India zag en niets liever wilde dan naar dat land te reizen van de Ganges en Taj Mahal.
    Ja, het is een kleurrijke cultuur, chaotisch, druk, vreemd met de heilige koeien en verheven tegelijk door de vermenging met de religies. Gelukkig heb je het Holifeest meegemaakt, we doen het in Nederland over met de Roer als de Ganges, en mooie donkere jongelui uit India...

    Na ruim 5 maanden rondtrekken over bergen en dalen tussen sunrise en sunset heb je het edele achtvoudige pad meer dan eens bewandeld, de middenweg dat leidt naar het Nirvana.

    Ik schrijf dit in een koude kamer in Holland, Darjeeling thee, middernacht, maar ik heb de Verlichting bereikt!

    welkom thuis
    welkom thuis
    welkom thuis
    welkom thuis
    welkom thuis
    welkom thuis
    welkom thuis
    (mantra)

    met liefs van Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 50884

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: