Palolem, majorda and Gokarna - Reisverslag uit Majorda, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Palolem, majorda and Gokarna - Reisverslag uit Majorda, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Palolem, majorda and Gokarna

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

04 Januari 2013 | India, Majorda

Vrijdag 28 december vertrokken mathilda, matilda, nathalie, samara, Sophia, maria en ik naar palolem voor kerst. Het was suuper gezellig! Lekker bruinbakken in de zon, lekker eten en zwemmen in de zee! Ik ben op een dolfiintirip geweest met Maria en Nathalie, super gezellig wat jammer was dat we niet veel dolfijnen gezien hebben behalve dan wat staarten en vinnen. Hierna gingen we naar butterfly beach, waarom het zo heet weet ik niet er zijn namelijk geen vlinders! Het is een heel mooi strand met wit geel zand en blauw water! Er is niemand en daarom is het heel peaceful! De dag erna gingen we naar Agonda beach. Dat is een strand 15 minuten met de tuktuk van Palolem af. Het is rustiger maar verder een beetje het zelfde. In de avond gingen Maria en ik kanoen haha dat was zo grappig, want we gingen nooit tegelijk en de hele tijd de verkeerde kant op. het was we super mooi want we gingen 10 minuten voor zonsondergang, dus we hadden zonsondergang op het water! Na 5 dagen luieren en zwemmen was het genoeg geweest! Merry Christmas!
De rest van de week moesten we weer werken, maar er was niks aan. In de morgen werk ik in de fisherman’s school, maar er waren geen kinderen. Dit was omdat het nu de tijd is om te vissen en de kinderen helpen met het schoon maken van de vissen dus dan komen ze niet naar school. In de middag werk ik in een weeshuis, maar de kinderen hadden wegens kerst vakantie… dus een weekje zonder werken. Jammer. Gelukkig ging ik vrijdag al naar Gokarna naar liselotte en Yamuna!
Ik ging met de bus naar Margoa vanuit Majorda en de bus chauffeur in Margoa zei tegen me dat hij zou stoppen bij het treinstation. Dat was dus niet zo, hij dropte me ergens midden in Margoa en zei dat ik nog ongeveer 45 minuten moest lopen om naar het station te komen.. jammer. Ik vroeg de weg aan heel veel mensen maar iedereen zei iets anders. Dat zijn indiers, als ze het niet weten zeggen ze maar gewoon iets, want niks zeggen is ombeleeft!
Ik vroeg de weg aan een oud meneertje op de scooter en hij wees me de weg. Even later zag ik hem weer en zei hij dat hij me wel wou brengen, dat was wel heel fijn!
Toen ik in de bus zat naar Gokarna city zag ik liselotte lopen! We begonnen allebei te schreeuwen en ze rende keihard mee met de bus met mij aan haar hand! We gingen naar het strand en het was zo ontzettend leuk! Ik ben er 5 dagen geweest maar het was zo ontzettend leuk dat ik nog wel langer kon blijven. De ouders vann Yamuna zijn zo leuke mensen, echte hippies! Met nieuw jaar wouden we ons eigen feest organiseren in een club maar als we dat wouden doen kwamen we later achter moesten we 10000 rupee betalen en dat is ongeveer 140 euro. Dat vonden we een beetje te veel. Dat ging dus niet door, we moesten een nieuw feest zoeken. 5 minuten voor dat we naar het strand wouden gaan om het daar te vieren kwamen zweedse vrienden van ons naar ons toe en hadden een feestje gevonden op een dakterras van zweedse meisjes. was super leuk! Het was met salsa muziek! Gelukkig voor ons waren we niet naar het strand geweest. Er waren veel dronken indiers op het strand, er mochten geen kampvuren gemaakt worden en er waren veel mensen gearresteert! Ik vond het super fijn dat ik met liselotte was omdat we nieuwjaar zo vaak samen hebben gevierd. Het was super jammer toen ik weer moest gaan.
Ik kwam thuis in Majorda en het voelde een beetje alsof ik een een zwart gat viel omdat er ineens niks meer te doen was en alles weer het zelfde was. Toen had ik enorm heimwee. Ik heb wel hele lieve meiden om me heen maar het liefst ga ik nu naar huis. Maar ik weet dat als ik dat doe ik spijt ga krijgen. En als ik blijf wordt ik er sterker van denk ik! Gelukkig ga ik zondag beginnen met de reis met liselotte! Daar verheug ik me wel heel erg op! En ik verheug er heel erg op om in een ashram te gaan in Rishikesh voor een paar weken.

  • 04 Januari 2013 - 15:32

    Lineke:

    hoooi liefje!

    Wat een leuke verhalen zeg.
    Nog een gelukkig nieuwjaar, en dit is het jaar dat ik jou weer kan knuffelen :D jeeej!
    Ik mis je en ik en vet trots op je (:
    Ik vind het zo knap dat je dit allemaal zo zelfstandig doet!
    Heel veel plezier met je reis met liselotte en het komt vast helemaal goed met de heimwee kusje!

  • 04 Januari 2013 - 16:57

    Gerard Holtmaat:

    Wat een doorzetter ben je, uiteindelijk kom je waar je wilt zijn. Dat je heimwee krijgt is normaal, dat zou ik ook hebben. Goed dat je niet het strand op bent gegaan. Nu weet je dat je bij dit soort gelegenheden ergens anders moet zijn. Be cool en neem de tijd met je volgende reis. Steeds weer een stapje maken dan kom jer er wel. Je bent een top meid. Dikke kus en veel groetjes aan LiseLotte

    Paps

  • 05 Januari 2013 - 08:42

    Bertien:

    Hoi Lieve Em,
    Wat heb je weer veel leuke en bijzondere dingen meegemaakt!
    En wat stom dat er niks te doen is bij je vrijwilligerswerk. Ik snap dat je het dan niet meer zo naar je zin hebt en heimwee krijgt.
    Nu gaat het spannende gedeelte van je reis beginnen. Alleen door de wereld.....
    Gelukkig ga je eerst een tijdje met Liselotte optrekken....dat is lekker vertrouwd en dan ga je je vast weer iets beter voelen! Misschien vind je wel iemand die ook naar Rishikesh of Auroville gaat, dan ga je samen.
    Auroville is in zuidoosten van India, dus handiger om daar eerst heen te gaan na Hampi/kerala etc. als je dat wil, en dat is ook zeker interessant voor Liselotte. Kijk maar eens op internet als je in Hampi bent!
    Lieverd, laat maar weten waar je bent in de laatste week van januari in verband met de vliegreis naar Rishikesh!
    Dag schatje, je bent een supermeid en we zijn heel trots op je. Heb vertrouwen in jezelf, je kan het aan!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mam




  • 05 Januari 2013 - 18:40

    Monique:

    Hey lieve Emsje,

    Op deze druilerige zaterdagmiddag heb ik jouw reisverslagen eens allemaal zitten lezen. Heel leuk om te lezen, komt ook omdat jij zo leuk vertelt erover.
    Wat heb je al veel meegemaakt en veel lieve,leuke mensen ontmoet. Dat is he, als je lief bent, ontmoet je lieve mensen....
    Zie al helemaal voor me hoe jij en Liselotte zo hard schreeuwden toen jullie elkaar zagen en Liselotte met jouw bus meerende. Zo blij als jullie waren elkaar te zien!
    Ik lees ook wel dat je nog wijser terugkomt met al die ervaringen die je opdoet! Snap best dat je af en toe ineens heimwee krijgt, dat hoort er ook bij, maar dat gaat echt weer over, zeker als je gaat reizen en weer leuke, lieve mensen ontmoet!
    Ben heel trots op je lieve emsje, je doet het toch maar allemaal, zo ver van je paps en mams vandaan. heel knap hoor.
    Liefs en dikke kussen XXXXXXX Monique

  • 06 Januari 2013 - 09:19

    Marieleen:

    Hey lieve emma,

    Gisteren waren we op het afscheidsfeestje van Juul, en toe hoorde ik van "emma holtmaat, waar ben je nu?" net je verhalen gelezen, zo bijzonder, echt ongelooflijk dat je daar bent, in zo'n andere cultuur!!!
    Ik ben nu natuurlijk heel benieuwd hoe het verder gaat, en zal je zeker blijven volgen.
    we missen je wel als tennismeisje, misschien kun je daar ook nog les nemen van een knappe Indiër of zo? Maar dan niet te goed worden, want dan moeten wij ook weer les nemen van een kanppe Limburger, en dat is lang niet zo leuk. ( of bestaan die eigenlijk wel?)
    Enfin, blijf genieten, het is een waanzinnige ervaring, ook al mis je natuurlijk soms je lieve ouders, je lieve zus en lieve hondje, en het prachtige natte, grijze Roermoind.
    Lieve groet, Marieleen

  • 06 Januari 2013 - 11:35

    Marthe:

    Hey lief schatje,

    Wat ben je toch een stoere zus. Helemaal in je eentje uitzoeken in een onbekende stad waar het treinstation is. Vind het knap hoor, gelukkig was het een oude opa waar je bij achterop de scooter ging..
    Ik kom net terug van wintersport en ik miste je heel erg, volgend jaar gaan we weer samen.
    Ik snap dat je nu je doodverveelt als al die kinderen aan het vis schoonmaken zijn en de rest vakantie heeft. Kun je niet ook vis gaan schoonmaken? getver.
    Ik hoorde van mama dat papa iets had gevonden van een yoga cursus! ik zeg doen!
    Ik denk als je echt naar huis gaat dat je echt spijt gaat krijgen, ik weet zeker dat je het kan. In Peru had ik ook af en toe een aantal dagen heimwee, maar uiteindelijk wilde ik niet meer weg.
    Ga lekker genieten met Liselotte, misschien kom je nog andere mensen tegen waar je een stukje mee kan reizen. Backpacken in je uppie is best spannend, dus misschien kun je daarna die yoga cursus doen, vind het echt iets voor jou.
    ontspan en maak lol.
    kus van je allerliefste zus van de hele wereld
    xxxx


  • 06 Januari 2013 - 22:09

    Ine:

    Hoi lieve Emma
    Wat een stoere meid! Ik ben zo trots op je dat je dit allemaal zo goed hebt geregeld en zulke spannende dingen meemaakt. Leuk om dit allemaal te lezen. Ik hoop dat Juul het ook zo goed gaat doen,maar dat zal wel. Jullie zijn zulke wereldvrouwen. Een dipje hoort erbij, dat is helemaal niet vreemd. Je hebt gelijk dat het wel slim is nog even door te zetten. Veel plezier met Liselotte. Jullie aan ongetwijfed nog heel veel toffe dingen meemaken. Geniet ervan!
    Dikke zoenen van Ine (ook namens Maurice, juul, max en bob).



  • 09 Januari 2013 - 17:59

    Oma En Opa Holtmaat:

    Hallo, Emma.
    Wat fijn dat wij via je vader nu weten hoe wij je kunnen volgen op je reis en je verslagen kunnen lezen.
    Wij vinden het een hele prestatie van je om zo'n uitdaging aan te gaan want volgens ons zeker niet zonder gevaren maar kennen je al wel voldoende om te weten dat steeds op je hoede zult zijn.
    Wij als grootouders zien nu eenmaal anders tegen zulke ondernemingen aan jullie en dat is maar goed ook.
    Wij lezen in je verslagen in iedergeval dat je veel plezier maakt en veel ziet en onderneemd. Zeker zullen er wel dagen zijn dat het wat tegen zit en denk je, zat ik maar bij moeder thuis, maar daartegen over staan al die belevenissen die je al beleefd hebt en nog gaat beleven, in ieder geval veel sterkte in de komende tijd en tot horen.
    Geen zorgen over ons want hier gaat alles weer goed.
    Veel liefs, Oma en Opa Holtmaat.

  • 14 Januari 2013 - 08:15

    Sylvia:

    Hoi nichtje,

    Ik ben weer even bij gelezen! Wat maak jij veel mee zeg! Wat een avonturen. Als je straks terug komt kun je een heel boek schrijven met al je mooie herinneringen die je heb meegemaakt.
    Doe maar lekker genieten van al t moois om je heen en neem alles goed in je op! Je bent al een wijze meid, maar na dit grote avontuur kun jij Straks heel de wereld aan!

    Ik kijk uit naar je volgende verslagen :)!

    Liefs sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 50878

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: