Het amazing Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Het amazing Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Het amazing Varanasi

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

18 Maart 2013 | India, Benares

Namaste!

Bedankt weer voor jullie lieve reacties! Ik vind het super leuk ze allemaal te lezen, altijd en te weten dat jullie me niet vergeten zijn!:) haha

We waren s'middags veel te vroeg vertrokken vanuit Rishikesh voor onze rikshaw naar Haridwar en de trein naar Varanasi, haha daardoor moesten we 6 uur wachten op het station. Het was wel super gezellig met alle indiers. Uiteindelijk kwam de trein, ik was zo blij want ik was ondertussen wel heel erg moe en gek geworden van alle pratende indiers.
De volgende middag kwamen we aan en namen een rikshaw naar het toeristen gedeelte,' de Ghats'. We hoorde toen dat die dag het einde van het Shiva festival, Kumba mela, gevierd werd. Super leuk!, maar ook heel jammer want we konden hierdoor alleen hele dure hotels vinden of vieze plaatsen. We kozen voor een rooftop met miljoenen muggen maar voor een redelijke prijs! Prima dachten we. We gingen rondlopen, er waren zoooveel mensen, echt heel veel. Die avond zijn we in een bootje over de Ganges gevaren en zagen alles vanuit het water, echt mooi. Daarna gingen we naar de Artie in de Main ghat. Super groot, veel mensen en heel mooi. Er waren zoveel mensen dat ik er zelfs duizelig van werd.
Bij de Artie hebben we een indiase tourgide ontmoet die de volgende dag jarig was en ons uitnodigde voor een etentje die dag. Daar zeggen we geen nee tegen!
Ik ben 2 Nederlandse jongeren tegengekomen, Eva en Robin, die ik al eerder in Hampi gezien had, super leuk! Zo gek!, India lijkt zo groot maar is ook weer zo klein.
De ochtend erna zijn we om 5 uur opgestaan, of beter gezegd we werden wakker gemaakt door indiase mannen en vrouwen die bij ons bed naar ons stonden te kijken. Omdat de rooftop waar wij sliepen blijkbaar gebruikt werd door  toeristen voor het uitzicht. Wisten wij veel haha. Nu klinkt het grappig maar ik was best een beetje boos op dat moment. Daarna zijn we naar de grote burning ghat gegaan met de fietsrikshaw. Dat was de eerste keer in een fietsrikshaw! Toen we aankwamen waren ze alles aan het voorbereiden voor de crematie. Ze legde het lichaam op een stapel hout en begonnen daarna hout boven op het lichaam te plaatsen (het lichaam was wel al bedekt met een doek gelukkig!). Daarna voerde ze allemaal rituelen uit en staken het hout aan van onder af. Het duurt dus ook zo'n 3 uur voordat een lichaam verbrand is. Hierna verzamelen ze de as en brengen het naar het midden van de Ganges.
Het was wel een beetje gek en eng om te zien!
Hierna gingen we terug naar huis met de rikshaw en daar was een optocht. Onze rikshaw driver stond een klein beetje op de andere weg helft, toen er een politieman kwam die er iets van zei maar hierna weg liep. Hierna kwam er een andere politieman en die sloeg de driver twee keer keihard op zijn oor! Echt eng. Sindsdien zijn we bang voor de politie!
Die dag zijn we ook naar Sarnath geweest. De plaats waar buddha 'enlightend' is. Super leuk! Er was een mega buddha standbeeld. We bleven niet lang want het was er bloedheet overdag.
S'avonds gingen we uit eten met de indier die we dus die dag ervoor ontmoet hadden. Het was heel gezellig en hij vertelde dat het helemaal niet zijn verjaardag was, maar dat hij bang was dat we nee zouden zeggen als hij het gewoon zou vragen... Dat was wel een beetje jammer maar het was wel heel gezellig. Wat heel grappig was dat we 2 gekko's baby's zagen maken. Dat had ik toch nog nooit gezien in mijn leven! haha.
Natalie is de dag erna vertrokken naar Amritzar met het vliegtuig. Toen ze weg ging gaf ze me een steen die stress en angsten weg laat gaan. Ze had deze gekregen van een vriendin om aan een speciaal iemand te geven die ze zou ontmoeten! Dat vond ik heel speciaal.
We zijn trouwens na die ene nacht in het rooftop guesthouse verhuisd naar een heel schattig homeguesthouse, met een kamer die precies groot genoeg was en met een wc en douche op de gang! Perfect voor een backpacker!
De dag erna heb ik mijn busticket geregeld om naar Nepal te gaan! Spannendddd. Wel een beetje eng want ik heb gehoord dat het echt een verschrikkelijk hobbelige reis gaat worden.
Daarna ben ik ziek geworden. Ik denk dat ik voedselvergiftiging had, ik kon in ieder geval niks meer en alles kwam eruit. Ik was helemaal slap en kon niks eten. Gelukkig ging het na 2 dagen lekker in bed liggen, lezen en met papa bellen, veel beter!
In Varanasi is het zo leuk, ondanks dat het best wel vies is. Er zijn super veel koeien, geiten en honden, overal. En deze dieren maakt het niks uit dat jij ook ergens loopt en gaan er gewoon vanuit dat jij maar aan de kant gaat haha.
De laatste avond had ik met Juul geskyped EINDELIJK! Dat was echt fijn om weer te horen hoe het met haar ging en alles te horen over haar reis. Daarna ging ik naar mijn Indiase vrienden om doei te zeggen en toen kreeg ik een hele mooie Pasmina sjaal! Toen ging ik voor het laatst uiteten in India en omdat ik ziek was, was mijn laatste indiase meal, Tomatensoep haha.
Al met al was india een levenservaring voor mij en de mooiste en ervaringrijkste gebeurtenis in mijn leven. Natuurlijk met belletjes naar huis met de vraag of ze mijn retourticket konden vervroegen haha. Maar ik ben super blij dat ik altijd toch gebleven ben en mezelf in het diepe ben blijven gooien. Hierdoor leerde ik meer en maakte nog meer mee. Ik heb een top tijd gehad met alle lieve mensen waarmee ik heb gereisd, de lieve locals, de koeien, de honden, geiten en het heerlijke Indiase eten!
Ik ga het allemaal missen. De toeterende auto's, de overvolle treinen en bussen waar je jezelf in moet proppen om mee te kunnen, de Indiase koeien en honden die je overal voor de voeten lopen, de mooie zondondergang en -opgang, de viezigheid, het mooie landschap, de bedelende mensen, het gorgelen en spugen op straat (bah), De plassende mannen op straat, overal waar je kijkt en de starende mannen. Oke!, nee de laatste twee ga ik niet missen haha.
India bedankt voor de mooie tijd en de levenservaring die je me gegeven hebt!
Nu is het tijd voor het nieuwe avontuur Nepal!

  • 18 Maart 2013 - 10:26

    Gerard, Paps:

    Ha lieve Emsje,
    Wat een mooi persoonlijk en mooi verhaal heb je geschreven, afscheid van een bijzonder India of beter gezegd van een belangrijke gebeurtenis in je leven. Je zult het je hele leven koesteren. Je hebt het gedaan alleen de wereld in. Maar het is nog niet gestopt dat avontuur. Je bent nu in Nepal dus geniet hiervan en loop de mooiste trail die je kunt vinden. En maak een miljoen foto's, doen he?
    Dikke kus
    Paps

  • 18 Maart 2013 - 19:07

    Marijke:

    Wat ben ik trots op mijn nichtje. Ik lees altijd met veel plezier je verhalen en heb grote bewondering voor je. Je hebt het gehaald, gedaan, meegemaakt en ervaren en dat heb JIJ gedaan!!
    Geniet van Nepal, weer een avontuur wat je in jouw rugzak mag toevoegen!

    Dikke knuffel Marijke!

  • 20 Maart 2013 - 10:33

    Gieni En Jan Feunekes:

    Hoi Emma,
    Wat heb je weer veel beleefd, maar doe vooral voorzichtig, en pas op met voedsel!!
    We hopen dat je weer helemaal opgeknapt bent en volop van Nepal kunt genieten.

    Liefs Gieni en Jan

  • 21 Maart 2013 - 10:15

    Oma En Opa Holtmaat:

    Hallo Emma,

    Wat kun je de belevenissen in India toch mooi omschrijven, op deze manier kunnen wij oudjes ook nog mee genieten van je belevenissen.
    Geniet nog maar even van de komende weken want het is weer snel voorbij,of ben je blij?

    Tot snel, Opa en Oma.

  • 21 Maart 2013 - 22:21

    Marthe:

    hey ems. wat een leuk verhaal! En wat super super lief dat jij die steen hebt gekregen van dat meisje, echt zo bijzonder!!!
    Best wel ontroerend om te lezen hoe je helemaal bent opgegaan in India. Ik wil een keer met jou terug daarheen :)
    Succes met je trail in Nepal!
    dikke kus

  • 21 Maart 2013 - 22:25

    Eva:

    Hey emmiepemmie,
    Fijn dat het weer beter met je gaat! Volgensmij loop je vrij snel voedselvergiftiging op daar in India!
    Haha wat een verhaal, een rooftop boeken om te overnachten die ze dan ook nog eens gebruiken als uitzicht! Alles om zoveel mogelijk geld binnen te halen:p
    Heeeel fijn dat je van de plassende en starende mannen af bent!! Ik hoop dat die wat minder in de straten van Nepal rond huppelen.
    En je hebt een Eva ontmoet zie ik!
    Wat eng dat de politieagenten daar zo gewelddadig zijn..
    Ik ben benieuwd naar je verhalen over Nepal! En over je bergklimtocht! Niet vallen he ik wil je wel weer heelhuids hier terug hebben!!
    Met mij gaat het helemaal goed lekker druk met de komende SE week maar we zijn bijna klaar en dan lekker zomervakantie!
    Nog veel plezier ems hou je sterk en ik denk aan je!
    Xxxxxx kusjes en knuffels!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 50877

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: