Pokhara is het mooie Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Pokhara is het mooie Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Pokhara is het mooie Nepal

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

25 Maart 2013 | Nepal, Pokhara

Namaste!


De busreis was niet zo erg als waar ik op was voorbereid. Alle verhalen dat het echt best gevaarlijk was en dat je echt niet kon slapen, enzo waren volgens mij niet waar! ik heb heerlijk geslapen haha. Ik voelde me al een stuk beter, dus dat was heel erg fijn! We kwamen s' avonds aan op de 'border' en gingen onze visa regelen. 'Yeah!' mijn tweede visa en nog meer stempels, haha. Hierna gingen we naar ons guesthouse. Ik heb in de 4 maanden dat ik in India ben geweest nog nooit zo'n vies hotel gehad. Ik ben waarschijnlijk ook weer ziek geworden van het eten daar.
We kwamen in Pokhara, Nepal aan. Ik ging samen met een meisje Stephanie, die ik had ontmoet in de bus, naar een guesthouse en we deelden samen een kamer. S' avonds hebben we het uitgaansleven eens bekeken in Pokhara! Super. Pokhara is een super leuke en gezellige stad. Het deel waar je vooral bent is 'lakeside', de plek waar alle toeristen zijn. Het is super hier maar ik mis het hectische en vieze India toch wel!
De dagen erna zijn we eigenlijk alleen maar bezig geweest met de trekking voor te bereiden. Warme kleren gekocht, een kleinere backpack, veel eten, pillen voor in het water en nog veel meer. We hebben nog niet veel van Nepal gezien tot nu toe.
2 dagen voor de trekking ben ik weer heel ziek geworden. Diarree, krampen en misselijkheid. Toen uiteindelijk, ben ik maar naar de dokter gegaan omdat het niet zomaar een verkoudheidje kon zijn. Ik moest me laten testen en het bleek dat ik 2 soorten parasieten had, een bacteriële infectie en voedselvergiftiging. 'Mmm', het was erg druk daar beneden.
Ik kreeg antibiotica dus ik dacht dat het wel snel over zou gaan en dat ik wel een 14 daagse trekking kon doen.
21 maart begon de trekking. Ik voelde me oké. De eerste dag was niet zo zwaar. Dat stuk van de trekking is 500m stijgen en de meeste mensen doen dat of gaan zelfs met de jeep. We sliepen in een super leuk guesthouse met een tuin. Het lag naast een waterval, heerlijk water geluid. We gingen lekker vroeg slapen om weer vroeg op te staan en van start te gaan. Het zou een hele zware dag worden. Omdat we 2 dagen in een wilden gaan doen. We wilde gaan lopen van Nagdi naar Tal. Dat is ongeveer 1000m stijgen en 21 km lopen. ZWAAR.
We hadden het toch maar lekker gehaald! Het was een super zware dag met veel pijn aan de voeten en schouders. Maar we hadden zo'n leuke groep die elkaar heel erg stimuleerden en hielp. Mijn schoenzool was er wel af aan het gaan, dus ging ik in het dorp een nieuwe zoeken maar omdat mijn ene voet iets langer is dan de andere, lukte dit niet. We hebben de zool hierna vastgetaped in de hoop dat dit zou lukken, haha. Jammer genoeg werkte het niet haha. S' avonds voor het slapen gingen we lekker kaartspellen doen en gezellig kletsen, super leuk!
De dag erna gingen we weer van start. De planning voor die dag was 22 km en 1000m stijgen maar een gemakkelijkere dag dan de dag ervoor. Toch was het nog een hele dag lopen dus ook heel zwaar. Die avond werd ik weer ziek, ik kreeg weer krampen in mijn buik en werd misselijk toen ik iets at. En de antibiotica was op. Ik ging om 6 uur slapen en hoopte dat ik de dag erna beter zou zijn.
De volgende ochtend voelde ik me nog steeds niet goed en besloot naar beneden te gaan. De groep wilde me niet 3 dagen naar beneden laten lopen dus ging ik met de jeep. Heel stom dat ik weg zou gaan want de groep is zo geweldig. En afhaken is niet mijn ding maar er zat niks anders op. S' avonds toen ik thuis in Pokhara aankwam ben ik meteen gaan slapen.
De dag erna ging het een beetje beter. Ik ben een beetje gaan rondlopen in het stadje en vroeg informatie om te kunnen paragliden. Het bleek dat dit de laatste dag was dat het weer goed was om te gaan. Dus ik ben vandaag gaan paragliden. Ik had voor een half uur betaald maar we zijn langer dan een uur in de lucht gebleven omdat het zo goed was. HET WAS GEWELDIG, zweven in de lucht als een vogel. We waren van 1000 meter hoogte naar 2700 meter gekomen, super gaaf! Het was zo super leuk om te doen. Wel een beetje spannend in het begin want we waren echt heel hoog. En op het laatst deed hij nog een paar trucjes, haha zo cool!
Verder deze week ga ik een beetje rustig aan doen en dingen bekijken. Want heb nog steeds niet echt veel gezien van Nepal. En dan dit weekend naar Kathmandu om een vriend te ontmoeten die ik in India heb leren kennen!
Hopelijk wordt ik snel weer beter zodat ik echt weer kan gaan genieten van de laatste dagen India en Nepal!

Doeg lieve vriendjes


  • 25 Maart 2013 - 14:29

    Marthe:

    hey liefje,

    heel verstandig dat je lekker terug bent gegaan. Een bergtocht doe je nog wel een keer over. Nu kun je lekker allemaal dingen in Nepal bekijken, als je weer beter bent:)
    Echt zo vet dat je bent gaan paragliden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    tot snel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Maart 2013 - 14:38

    Eva:

    Hey lieve em,
    Vervelend dat je zoveel ziekt bent daar en balen dat je daardor de klim niet hebt kunnen afmaken, maar wooooow PARAGLIDEN!! Dat heb ik ook gedaan in Frankrijk en het was geweldig! Dus ik kan me goed voordtellen dat het in het mooie Nepal nog veel vetter is om te doen? Werd je niet misselijk bij het afdalen? Ik toen wel echt heel erg haha. Ik hoop dat je snel van al die vieze parasieten af bent en dat je weer lekker verder kan gaan ontdekken :)
    Dikkkke kus!!!

  • 25 Maart 2013 - 15:11

    Emma Holtmaat:

    was zop gaaf toen we naar beneden gingen want hij ging zeg maar in een spiraal naar beneden met allemaal trucks. Nee niet meer misselijk dan dat ik al was! ahahha was zo mooi! ik ga nu 1000 foto's ervan op facebook zetten! ik heb nieuwe antibiotica nu. Hopen dat deze wel helpt!:) kuuuus

  • 25 Maart 2013 - 15:49

    Marijke:

    Hoi Emma,

    Wat een pech heb je. Gekke parasieten die je trekking even bederven. Gelukkig ben je niet bij de pakken gaan neerzitten en gaan paragliden, ben je toch nog hoog geweest in Nepal!
    Nog veel plezier en veel beterschap...cola schijnt te helpen!

    liefs Marijke

  • 30 Maart 2013 - 16:15

    Juulie!:

    Lieve lieve emsje wat mis ik je! Beter op jezelf passen vanaf nu, een trekking doen met antibiotica gekkie toch! Gelukkkig gaat het nu beer!! Geniet nog heeel erg van je laatste beetje en staks weer lekker knuffelen met mama papa marthe en jessie! Love youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

  • 31 Maart 2013 - 15:32

    Mees:

    heee Emma,
    de hele familie is hier nu op bezoek en jij niet :(
    jammer hoor.
    ik hoop dat je het daar erg naar je zin hebt.
    tot snel.

    groeten mees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 50875

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: