Hampi, Udupi, Cochin and Munnar - Reisverslag uit Munnar, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Hampi, Udupi, Cochin and Munnar - Reisverslag uit Munnar, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Hampi, Udupi, Cochin and Munnar

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

23 Januari 2013 | India, Munnar

Namaste lieve lezers!

India, het is nog steeds de meeste interressante en ervaringrijkste plek op aarde, volgens mij dan! Mensen zijn meestal heel lief en aardig en willen je met alles helpen.
De koeien lopen nog steeds overal op straat. De kinderen vinden je ook erg leuk, al moeten sommige kleine kindjes ook nog wel eens hard huilen. Omdat ik zo eng WIT ben haha.
De cultuur is zo ontzettend interessant en de tempels en kerken zijn onwijs mooi!
Ik vind het zo ontzettend leuk! Ik ben zelfs als mijn volgende trip naar India aan het plannen! Maar gelukkig kan ik nog drie maanden genieten van deze mooie reis!
Op 16 januari, nog steeds in Hampi, zijn we met drie oude dames uit Nederland uit eten geweest. Heel grappig, ze kende elkaar via een forum van omroep Max. Hahaha. Het was zo leuk om te zien want het waren drie totaal verschillende vrouwen. Maar het was echt super gezellig! De dag erna zijn we om half 6 opgestaan om met de rikshaw driver, die we die dag ervoor ontmoet hadden, te gaan kijken naar de sunrise! Echt gaaf die had ik in India nog niet gezien! Hierna gingen we uiteten in Mango tree, een beroemd restaurant van Hampi en toen namen we de nachtbus naar Udupi. Om 7 uur s'ochtends kwamen we aan. We hebben onze hele tas uitgeruimd en alle overbodige spullen naar huis gestuurd, met een lading cadeautjes natuurlijk. In totaal 8 kilo. Dus 'thank god', er is 6 kilo uit mijn tas weg nu! S'avonds was er een super mooie ceremonie, speciaal voor papa’s verjaardag! (18 januari, Gefeliciteerd Pappie). Toen zijn we uit eten geweest in het beroemde restaurant Woodlands, ook speciaal voor papa’s verjaardag haha! De dag erna vertrokken we naar Cochin. We kwamen om 2uur s' nachts aan. We hebben de hele nacht op de 'ijzeren grond' geslapen, hadden omdat er geen plaats was in de trein. Gelukkig wel in de ladies coupe! Toch wat fijner dan met al die starende indiers. Op het station was een vrouw die ook naar Fort Cochin (het leuke deel) ging. Ze vroeg of we een riskshaw wilde delen. Dat wilden we wel. Maar toen zei ze opeens: ‘Als je me vertrouwd ga je met me mee naar mijn zoons auto‘. Hoppa en we vertrouwde haar niet meer! Haha. We vonden Cochin verschrikkelijk, we wilde het liefst meteen weer gaan. Maar oke we ontmoette een paar leuke indiers, dus we bleven nog een dagje. Toen hebben we debackwater tour gedaan. VRESELIJK haha, heel erg saai. Echt zo’n toeristen tour, niks voor ons. Het was wel mooi hoor, maar gewoon heel saai. De dag daarna zijn we naar een hele leuke kunstvoorstelling geweest! super mooi. Hierna hebben we de bus genomen naar Munnar, naar de Theeplantages. We kwamen aan en vonden een rikshaw die ons naar verschillende hostels bracht om te zoeken naar een goedkope kamer. We vonden een plek, toen we zeiden dat we' poor travellers' waren zij hij dat we op de gang op matrassen mochten slapen voor 50 ruppee. We kregen zelfs thee, avondeten en fruit! Echt de liefste en de meeste zen man die ik ontmoet heb. De sfeer in het hotel was ook geweldig fijn. De ochtend erna gingen we weg en hoefde we niks te betalen! Lief he!!!
We gingen een rikshaw tour doen. Langs de theeplantages. Liselotte en ik hebben allebei 10 minuten mogen rijden in de rikshaw heel gaaf!
Vanavond gaan we naar Varkala. We hebben gehoord dat daar mooie stranden zijn en feestjes. Leuk leuk, hebben we zin in!

Doeg!

  • 23 Januari 2013 - 10:40

    Bertien:

    Hoi Lieve Ems,
    Wat een mooi en goed verslag weer. Wat maken jullie veel mee en ontmoeten jullie aardige en bijzondere mensen. Ik hoop dat de omroep Max dames je blog ook lezen, haha.....
    Jullie passen goed op dat lees ik wel...en doen lekker low budget, arme meisjes....
    We zijn benieuwd naar de rest van je reis. Allemaal spannende avonturen en veel moois en zen.
    Papa wil een ticket voor je boeken naar Rishikesh en een plekje in een Ashram reserveren. Zeg snel wanneer en vanuit welke vliegveld want de Ashram's zitten snel vol in verband met een of ander festival in februari.
    Dag, lieve dappere meid, een hele dikke knuffel van mam xxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Januari 2013 - 17:42

    Marthe:

    heyyy wat leuk om weer wat van je te lezen.
    Ik zie af en toe wat fotos op facebook, echt super leuk om te zien!
    Toffe neuspiercing hoor....
    grappig dat jullie op de gang mochten slapen, passen jullie dan wel goed op jullie spullen?!
    Volgens mij heb je het weer super, ook al ging het in december een weekje niet zo goed, volgens mij heb je het mooie leven daar weer helemaal te pakken.
    Doe de groetjes aan Lizzy.

    dikke kuss xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    en niet te veel feesten he!

  • 03 Februari 2013 - 15:04

    Marijke:

    Hallo Emma,

    Wat leuk ,bij toeval kwam ik op je site terecht.
    Afgelopen donderdag zijn de "oude dames" weer in Nederland geland.
    Ik mis india nu al. Geniet nog maar volop van je mooie reis.
    groetjes Marijke

  • 04 Februari 2013 - 03:55

    Emma Holtmaat:

    super leuk dat je het hebt gevonden!
    Hoe was de terug reis en de verdere reis in India.
    Was het nog leuk in Hampi!?:)

  • 05 Februari 2013 - 16:51

    Hans Sterringa:

    Hallo Emma volens mij heb ij een geweldige moooietijd daar.wij blijven je op de voet volgen groetjes hans,aiga,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 50879

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: