Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

13 April 2013 | Nepal, Kathmandu

heej lieve vrienden!

Om 11 uur s'ochtends namen we de bus van Pokhara naar Kathmandu. We kwamen om 5 uur in de middag aan in Alobar 1000. Het meest te gekke hostel in de wereld! Er zijn alleen maar hippie mensen, een bar waar altijd muziek is en een rooftop waar we elke avond relaxte en muziek maakte! Er werken super lieve mensen namelijk Shiva, Tashi en Om. Dus als je ooit in Kathmandu bent, ga naar Alobar 1000!!!
De dag nadat we aankwamen gingen we Sandi naar het vliegveld brengen! dat was erg jammer.. Ze is echt een topmeid!
Hierna gingen Michael, Alex en ik naar buctanath, the monkeytemple, de grootste stupa en durba square. Super leuk. We hadden alles al gezien op 1 dag. haha. Die avond was geen leuke avond. Ineens, rond 2 uur s'nachts, gingen een Russische man en een Nepalese man vechten beneden in de gang. Ze waren allebei dronken en het was super eng. Omdat we daar met meerder mensen in een kleine gang waren.. Bah dat was wel even schrikken.
De dag erna had ik met Georgie afgesproken, een super lief meisje die ik had ontmoet voor de trekking, uit Engeland. Echt een schatje! De volgende dag moest ik afscheid van haar nemen. We hebben echt een hele goede band gekregen met elkaar. Gelukkig woont ze dichtbij maar het was toch moeilijk het afscheid. Diezelfde dag kwamen er een paar Duitsers in Alobar 1000. We gingen met hun hippie kleren kopen in de stad, want je kan er echt niet uitzien als een trekker in Kathmandu haha.
Hierna gingen Alex, Sascha, Kevin en ik naar Patan. Daar is ook een durba square. Met een heleboel tempels! We betaalde geen entree omdat we via de achterkant naar binnen gegaan zijn haha. We begonnen te lopen en ineens zagen we een buffelo die verbrand werd. Super eng, zijn hoofd was eraf gehakt en lag naast het lichaam. Echt eng, ik rende keihard schreeuwend weg haha. Na een uur kwam er een mevrouw naar ons toe en vroeg om ons ticket. Het was namelijk heel duidelijk dat we er geen hadden omdat mensen die er wel een hadden een mega gele blaadje om hun nek hebben hangen. Gelukkig hoefde we niet te betalen als we meteen zouden gaan.
2 daagjes erna ging ik mijn tas inpakken en heb ik iedereen doei gezegd. Sascha, een jongen die ik ontmoet had in Pokhara en waar ik 2 weken mee opgetrokken heb, zei dat hij me heel erg zou gaan missen en kreeg tranen in zijn ogen. echt lief. Ik heb zoveel geweldige mensen ontmoet!! Toen ik wegging kreeg ik een geluksjaal van Om, een geluksketting van Shiva en blaadjes van Alobar 1000 van Tashi om aan mensen te geven zoals ik, omdat ze mensen zoals ik willen hebben in hun hostel. Super lief!
Nu ik mijn blog aan het schrijven ben zit ik al 5 uur te wachten in Delhi op mijn vliegtuig naar Amsterdam. Nog 4 uur wachten en dan ga ik 9 uur vliegen en dan zie ik iedereen weer.
Ik heb de tijd van mijn leven gehad, zowel in India als Nepal. Nepal was een hele fijne relaxte vakantie. En ik heb zoveel mooie mensen ontmoet. Die ik allemaal ga missen. Zoveel mooie dingen meegemaakt en ook zoveel enge en zielige dingen gezien. In Kathmandu bijvoorbeeld zijn er kleine kinderen op straat die lijm snuiven elke dag. Dat vond ik heel naar om te zien.
Ik heb genoten van alles, de cultuur, het eten, de mensen, de kledingdracht en nog veel meer. Ik ga het missen!

Namaste lieve India en Nepal, tot gauw.

  • 13 April 2013 - 13:04

    Marijke:

    Lieve Emma, Wat heb je toch mooie blogs geschreven. Zo kon ik mooi bijhouden wat jij allemaal beleefd hebt de afgelopen maanden. Erg leuk, spannend en ontroerend om allemaal te lezen, dank je wel daar voor.
    Veel sterkte met het weer wennen in Nederland.

    liefs Marijke

  • 14 April 2013 - 15:41

    Marthe:

    ontroerende en mooie verhalen!
    Ik ben blij dat je weer terug bent
    xxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 10801
Totaal aantal bezoekers 50873

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: