Panaji, Anjuna - Reisverslag uit Majorda, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Panaji, Anjuna - Reisverslag uit Majorda, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Panaji, Anjuna

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

20 December 2012 | India, Majorda

Goa is nog steeds super! Heerlijk weer, bruinbakken en mooie stranden. Ik heb super leuk werk. in de ochtend heb ik gekozen voor de fishermanschool dat is een slum school. Het heeft de mooiste locatie ooit. En er zijn onwijs lieve kinderen. Ze weten niet veel en er is totaal geen structuur aangebracht door andere vrijwilligers dus dat gaan we proberen te creeren. We gaan bijvoorbeeld elke ochtend beginnen met de hello song (say hello now (2x), how are you (2x), let begin the lesson (2x), now now now (2x). En dan erna moeten ze zichzelf voorstellen in het engels. En in de middag werk ik in een weeshuis en help daar kinderen met hun huiswerk. Deze kinderen zijn zo ontzettend slim. Sommige kinderen zijn 7 en kunnen al een heel engels verhaal aan me voorlezen. Dat kon ik toch echt niet op die leeftijd!
Vrijdag gingen we naar Majorda beach, dat is het strand dat maar een half uurtje lopen is vanaf het IDEX kamp. Lekker luieren op het strand, ananasjuice drinken en lekker uiteten, in een voor Indiase begrippen DUUR restaurant. (hoofdgerecht, 2 cocktails, 3 bier voor iets minder dan 14 euro).
De dag erna ging ik samen met Maria naar Panaji, de hoofdstad van Goa. Er was een hele mooie kerk, The church of our lady! We hebben lang de rivier gelopen en naar een marktje geweest. Toen gingen we naar Old Goa na 5 kerken vonden we het wel genoeg! Owja we hadden in Old Goa in een van de kerken een katholieke bruiloft gezien. De bruid had een mooie lange witte jurk aan echt gaaf.
Maandagavond na een lekker middagje op het strand liepen Tanja, Helen en ik terug naar het kamp. Het was inmiddels donker. Voor dat je in het kamp bent moet je over een pad waar geen licht is tussen het gras. Vanuit de kant van het kamp zagen we een motor komen, oke er komt wel vaker iets lang. Maar het gekke was dat toen hij ons voorbij was en aan het einde van het pas was hij omkeerde en terug ging naar het begin van het pad om vervolgens weer om te keren.. Toen hij die keer langs kwam pakte een van de jongens Tanja’s tas en gingen er mee van door. We schrokken ons zo dood dat we allemaal verstijft stonden te kijken. Gelukkig zat er niet veel waardevols in! Toen voelde ik me echt even niet meer veilig..
De dag erna was het Peters birthday en gingen we s’avonds naar een karaoke bar. Was suuuper leuk! Het was een bar op het strand. De volgende morgen moesten we vroeg opstaan omdat we naar de Anjuna market gingen met de bus. Dat is een hippie markt. Er waren zooooveel spullen dat je er gewoon gek van werd. Gelukkig was er ook een strand om tussen door even uit te rusten. Haha. Morgen gaan we voor 5 dagen naar Palolem. Dus we vieren kerst op het strand in een beach hut haha. Weer eens een andere soort kerst!
Vandaag afscheid nemen van mijn lieve vriendinnetjes Lia, Nicola, Tanja, Helen en Denise. Ga jullie missen!
Het is heel grappig om te merken dat ik nu ook in het engels denk en als ik iets in het Nederlands probeer is te denken ik het vertaal vanuit het engels dus dan krijg je hele rare zinnen in je gedachte.

  • 20 December 2012 - 07:20

    Carla:

    Wauw, wat een mooie verhalen toch allemaal, en wat een belevenis daar op dat pad, hopelijk, zijn jullie snel over de schrik heengekomen, blijft toch vervelend.
    en wat leuk wat jullie allemaal met die kindjes doen, dankbaar werk blijft het!!!
    wat zie je ook veel van het land en de cultuur, jij bent nu al een rijk meisje!
    Nou Emma wij wensen jou- jullie hele mooie kerstdagen toe( daar in de zon) hmmmmmm
    En alvast een fantastische jaarwisseling
    Groetjes xxxxx carla en ad

  • 20 December 2012 - 12:11

    Lineke:

    Heee emsie! Ik vind je verhalen echt superleuk om te lezen! Idd kei eng van die tas man. Maar gelukkig dat verder alles goed is gegaan en dat je het zo leuk hebt. Blijf ervan genieten en ik denk aan je! Kusjessssssss

  • 20 December 2012 - 17:47

    Paps:

    Ha dochtertje wat een mooie avonturen jammer van die gek op de brommer maar laat je niet kisten, geniet maar van alles. Blijf maar veel schrijven dikke kus













  • 31 December 2012 - 10:24

    Gertie Lieshout:

    Lieve Emma,

    Wat een geweldig avontuur. Je schrijft zo leuk, dat je het idee hebt dat je er zelf rond loopt. Wat heerlijk dat je zoveel mooie dingen ziet. Vergeet die man op die brommer maar snel. Gelukkig zijn er meer vriendelijke mensen dan engerds.
    We wensen je alvast een geweldige jaarwisseling!
    Dikke knuffel, John en Gertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 50876

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: