Palampur and Goa - Reisverslag uit Majorda, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Palampur and Goa - Reisverslag uit Majorda, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Palampur and Goa

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

12 December 2012 | India, Majorda

5 december, dat zouden we missen in Nederland. We zouden niks in onze schoenen krijgen en geen cadeautjes. Maar toen bedachten we Mariska Josephine en ik dat we het gewoon in Palampur gingen vieren. iedereen moest een cadeautje van ongeveer 100 roepie kopen en een tekening maken en we zouden het sinterklaas spel spelen. Dat was echt zo'n ontzettend leuke avond!
2 dagen erna moesten we afscheid nemen van alle lieve werknemers van Idex en van Josephine. Gelukkig kwamen Josie en ik er 10 minuten voordat ik ging achter dat we een paar dagen tegelijk in Rajasthan zijn! Dus we gaan meeten in Rajasthan bij de Kamasutra tempels!
Vrijdag nacht hadden we de trein van 9 uur naar dehli. na de lunch gingen we naar de shopping mall, daar heb ik bruin brood en kaas gekocht! en na het avondeten gingen we naar fun city in de shopping mall. We gingen in de botsautootjes en airhockey spelen haha! erna gingen we naar de film, Playing for keeps. Eindelijk een engels westerse film haha. Ik ga mijn lieve vriendinnetjes Jess, Sydney, Georgie, Mariska, Cecilia en thaiana echt missen! Het was een super avond!
We gingen terug met de tuk tuk. De tuk tuk man zei dat het 70 roepie was. maar toen we aan kwamen bij het idex huis veranderde het ineens in 130 roepie. we gaven hem 70 en rende keihard naar binnen en deden de deuren op slot. scary!
Om 7uur de volgende ochtend vertrokken maria en ik naar Goa. De treinrit zou 32 uur duren maar de hadden genoeg eten om dat te overleven: 3 zakken chips, 4 zakken haribo, 3 rollen koekjes en bruinbrood met kaas! haha als je je verveeld kun je veel eten:D
Ik heb gehangen uit een treinnnn! dat was gaaf zeg die harde wind in je gezicht! in India is het normaal dat de deuren van de trein niet dicht zijn omdat als je het warm heb of als je wil roken je dat dan buiten kan doen. dus waarom zou je dan niet even eruit hangen!!!
Toen ik terug liep naar mijn bed ging ik kletsen met de vrouw die schuin onder mij sliep. ik vertelde mijn reisplan en ze stelde voor haar nummer te geven voor als ik in Mumbai ben en ik een adressje nodig heb om te slapen! suuuper aardig. De mensen zijn hier zo ontzettend aardig niet normaal. ze zeggen telkens dat wij te gast zijn in hun land en dat ze ons verblijf daarom tip top willen maken! zo bijzonder vind ik dat!
In de trein was een Taj verkoper hij vond Maria en mij net iets te interessant. elk half uur kwam bij 5 minuten naar ons staren. een mevrouw vertelde ons dat hij dat deed omdat hij meisjes als ons alleen in films ziet en dit de eerste keer is dat hij het in het echt ziet. het was zo hilarisch! hahaha.
Eindelijk kwamen we in Goa aan. Het was heerlijk warm en er was meteen een lekkere relaxte sfeer! het kamp is heel mooi. er zijn hangmatten en een beachvolleyballnet. Het strand is een half uurtje lopen en wat mensen me hebben verteld is het heel mooi maar omdat het hoogseizoen is zijn er nu veel toeristen. vooral Russen hahaha. vrijdag gaan we naar het strand want dan is er geen afternoon work dus hebben we tijd. Zaterdag hebben we een excursie naar de specerijen fabriek en savonds een rondvaart op een soort party boot! en zondag gaan we naar old Goa. Ik hoop dat zaterdag en zondag doorgaat want omdat het bij maria en mij niet in het pakket zit is het niet zeker of we in de auto passen haha.
Ik merk dat ik het een beetje lastig vind om me er toe aan te zetten mensen weer toe te laten omdat ik weet dat ik ze erna weer moet achter laten. maar ik denk dat dat ook een van de dingen is die je leert van zo'n reis.
XXXX

  • 12 December 2012 - 09:46

    Marijke :

    Hoi Emma, wat een spannend, leuk en bijzonder verhaal. Wat een bak dat he wegrent bij die tuktuk. Erg grappig om te lezen. Kijk je wel uit met die trein dat je er niet vanaf valt. Ga er niet bovenop zitten hoor, dat zie je weleens op tv.
    Ik kan me voorstellen. Dat het afscheid nemen moeilijk is, houden van is loslaten. Zo te lezen kom je als een wijze vrouw terug. Nog veel plezier en ik kijk uit naar je volgend verhaal.
    Liefs marijke

  • 12 December 2012 - 12:59

    Carla:

    Hoi ,hoi, ook ik,wij vinden je verhalen spannend en interessant om te lezen, wat een belevenissen toch allemaal. Dit pakken ze je nooit meer af.
    Geniet nog maar veel en tot het volgende verhaal
    Gr ad en carla

  • 12 December 2012 - 19:56

    Bertien:

    Hoi lieve Ems,
    Wat bijzonder al die gastvrije mensen!
    Is dat niet gevaarlijk met je hoofd uit de trein?
    We genieten enorm van je avonturen en zijn blij dat het goed gaat en dat je aardige lieve mensen ontmoet en interessante dingen ziet en meemaakt!
    Je kan ook ergens wat langer blijven als je het moeilijk vindt om steeds afscheid te nemen. Maar ja....ooit zal het toch moeten ..tenzij je iedereen uitnodigt in Nederland, haha!
    Het pakje is verstuurd met card reader! Dan kunnen we ook eens wat foto's zien op je bloig,
    Dag lieverd! Take care...xxxxxxxxx mam

  • 13 December 2012 - 11:38

    Juul:

    jeej weer een nieuwe blog!!
    hè das wel naar ja. maar beter verdrietig om de leuke mensen waarvan je afscheid moet nemen, dan dat je ze nooit had leren kennen :)
    haha gekke em, ik zie je al helemaal uit die trein bungelen.. Als je maar levend terug komt vind ik alles goed !!
    zelfs een beetje sinterklaas in India, je hebt het wel heel goed voor elkaar.
    Ik hoop ook dat je dit weekend mee mag met al die leuke dingen, maar zo te lezen hoef je je ook niet te vervelen als dat niet doorgaat!
    wat een geweldige vooruitzichten weer, fijn hoor!
    heeeeeeeeeeeeeel veel liefs+ dikke kus Juulie

  • 13 December 2012 - 14:06

    Hans Sterringa:

    Hoi Emma eindelijk ook eens een berichtje uit Roermond
    Een geweldige ervaring in een korte periode ,ik probeer je een beetje te volgen.
    Ik reken er niet op dat je nog komt werken.
    Zo te lezen maak je daar een geweldige tijd en ervaring mee in India.
    Heel veel groetjes en toi,toi,toi.

    de Thuishaven Aiga+Hans

  • 16 December 2012 - 10:32

    Marthe:

    Hey lieve ems,

    Tuurlijk is het stom om afscheid te nemen van leuke en lieve mensen, ik heb het ook 1000x meegemaakt met leuke mensen in Peru. Koester juist de leuke ervaringen en ben blij dat je de mensen hebt ontmoet. Maak leuke fotos en voeg ze toe op facebook. Misschien kom je ze nog wel tegen met je backpack reis. Dat is heel grappig dat had ik ook, had je afscheid genomen en dan kwam je ze een aantal weken erna weer tegen!
    Ik ben heel blij met de sinterklaas cadeautjes, helaas is het nu wel te koud om de olifantenbroek aan te doen :(
    xxxxxxxxxxxxxxxxx 1000 kusjes

  • 16 December 2012 - 23:08

    Noa:

    Hey lieve ems,

    Wat een leuke blog weer. Zoals jij het beschrijft heb ik soms net het gevoel dat ik bij je ben en dat vind ik heel fijn! Volgens mij heb je het prima naar je zin. De tijd vliegt echt voorbij, je bent nu alweer meer dan 5 weken daar! Ik ben blij dat je zoveel leuke mensen leert kennen, dat maakt de tijd daar nog leuker denk ik. Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende blog!

    Liefs nowie x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 50893

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: