Mcleodganj - Reisverslag uit Mcleodganj, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Mcleodganj - Reisverslag uit Mcleodganj, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Mcleodganj

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

04 December 2012 | India, Mcleodganj

Na een weekje werken met de liefste kleine kindjes in de wereld. Gingen we vrijdag op weg naar Mcleod Ganj. Het plaatsje waar de tempel van de Dalai Lama is.
Het is echt de leukste stad waar ik tot nu toe geweest ben. De mensen zijn super leuk, en niet zo opdringerig als in bijvoorbeeld Jaipur en Delhi. Godzijdank. Daar wordt je namelijk zo gek van. Ze hebben er super veel leuke winkeltjes, cafeetjes en restaurantjes. Het is echt een backpackers stad. Toen Josie en ik er liepen hebben we meteen 4 nederlanders gevonden, en nog meer verdwaalde mensen. Ik voelde me zo gelukkig in die stad.
Wij zaten in een hotel met het mooiste uitzicht. Het was op 2700 meter dacht ik!
Zaterdag gingen we beginnen aan de hike. Het was een warme, maar zo ontzettend mooie wandeling. Het was niet al te zwaar dus je kon ook genieten van het uitzicht haha. Na 3 uur waren we op de bestemming.
Wauw wauw wauw wat was dat mooi. We hadden uitzicht op mooie besneeuwde punten en aan de andere kant op het dal. Er lag zelf sneeuw! We sliepen in een berghut met zijn vieren in een tweepersoonsbed haha lekker knus. Maar dan kregen we het tenmiste niet koud!
S'avonds na het avondeten maakten we een kampvuur. Het was helemaal donker en geen lichtje te zien, behalve miljoenen sterren! Kon ik dat maar mooi op de foto krijgen, maar nee dat lukte niet.
De volgende dag gingen we weer naar beneden lopen. Toen we beneden waren gingen we weer naar huis. De douche die ik toen had wauw, ik voelde me herboren en zo gelukkig haha. Iedereen zat na zijn douche te genieten van alles!
Dit weekje moet ik nog werken, maar het wordt wel een super leuke week! Woensdag (5 december) vieren we hier sinterklaas. Iedereen moet een cadeautje kopen voor 100 roepie en een tekening maken. Donderdag gaan we uiteten met zn alle, en vrijdag is het partytime met een kampvuur buiten. Dan zaterdag vertrekken we bijna met zn alle naar Delhi met de trein en zondag vertrekken Maria (uit Duitsland) en ik naar Goa.
Ik hoop dat ik snel mijn foto's op de computer kan krijgen dan kan ik jullie ook alles laten zien!

Als ik India vergelijk met wat ik dacht en hoe het is is het best anders. De mensen zijn super aardig dat klopt zeker! Maar qua viezigheid en het stinken valt het best mee. Tuurlijk het is wel vies, maar het valt niet echt op. Het afval ligt in het water waar mensen zichzelf en hun kleren in wassen. Het stinkt ja stinkt, valt mee. In ieder geval nog niet echt waar ik ben geweest. Als het stinkt stinkt het naar uitlaatgassen, koeienstront en plas. haha maar dat hebben we in Nederland ook wel eens toch.
India is te gek als je even niet aan de viezigheid denkt.

  • 04 December 2012 - 08:54

    Juul:

    wat een heerlijk verhaal weer moppie!

  • 04 December 2012 - 19:59

    Bertien:

    Hoi Lieve Ems, elke keer als ik jouw stukjes lees krijg ik ook zin om naar India te gaan.....maar dat zal ik maar niet doen, ooit wel.....je kan zo aanstekelijk schrijven over alles. Het lijkt me echt een geweldige ervaring!!!
    Die prachtige natuur, de vrijheid die je daar kan voelen, de aardige mensen, wauw...
    Geniet verder, en be careful moppie,
    Liefs dikke kus van mam
    PS. de groeten aan Sinterklaas haha

  • 04 December 2012 - 20:22

    Gerard:

    Wat een enthousiasme. Ik verheug mij op veel foto's. Het is prachtig wat je meemaakt. Dikke kus van paps

  • 04 December 2012 - 22:40

    Bart:

    Ha ja, joh, het stinkt hier ook regelmatig. Vooral in de buurt van studentenkamers! Met de koeienstront valt het dan wel weer mee; meer kots en zo. Nou, lekker verhaaltje zo. Ik hoop dat jij nog ergens een teiltje schoon water hebt kunnen vinden om je kleren te wassen?
    Gezellige Sint.
    Liefs, Bart

  • 07 December 2012 - 10:29

    Florieke:

    Hoi moppie,
    wat een prachtige verslagjes iedere keer. Ik geniet met je mee!
    Veel liefs, Florieke

  • 10 December 2012 - 08:26

    Sylvia:

    Hoi Emma,

    Ik heb net al je verhalen gelezen! Echt superr trots op je! Ik vind het echt stoer van je dat je dit allemaal doet. Zo te lezen heb je ook de tijd van je leven! Al die indrukken en ervaringen echt wow!

    Heel veel plezier nog en genieten!

    Liefs Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 50873

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: