Himachal Pradesh - Reisverslag uit Pālampur, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Himachal Pradesh - Reisverslag uit Pālampur, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Himachal Pradesh

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

26 November 2012 | India, Pālampur

Ik ben nu een week in Himachal Pradesh. In het ijskoude bergachtige mooie stadje Palampur.
Ons vrijwilligershuis is een groot gebouw met het mooiste uitzicht wat je ooit gezien hebt. De mooie hoge bergen en heel rode ondergaande zon. Het enige jammere is dat het hier even koud is als in Nederland! haha.
Ik ben vorige week donderdag begonnen met mijn vrijwilligerswerk. Ik werk in een day care centre. Het is een soort kleuterschool. We leren de kinderen de dagen van de week, fruit, groente, cijvers en kleuren. Ze kunnen het alleen niet goed onthouden, omdat ze van 2 tot 4 jaar oud zijn.. maar het is wel het schattigst wat ik ooit meegemaakt heb. Hier na is er een uur play time en gaan we spelen met de speeltjes en achter elkaar aan rennen, super schattig.
Dan is het handenwas tijd en is iedereen heel blij want dat vinden ze toch zooo leuk om te doen! haha.
Zaterdag ochtend om 7 uur begonnen we aan onze 7 urige reis naar the golden temple.
We kwamen aan en we gingen een naar een feest waar ze vierden dat pakistan en India vrede hebben gesloten. Dat was echt inmens gaaf. Het was echt naast de grens tussen Pakistan en India. Allemaal mannetjes in leger pakjes. echt zo leuk! Ben blij dat ik mee ben gegaan dit weekend.
Daarna gingen we naar the golden temple by night. ZO mooi!
Het glinstert helemaal en er ligt allemaal water omheen waar het spiegelbeeld van de tempel is. 1000 mensen wilden met ons op de foto haha zoals wel vaker daar. We lijken wel topmodellen:)
We zaten in een hotel, wauw we hadden grote kamers! met een WARME douche! daar was ik echt aan toe zeg.
S'ochtends gingen we weer naar de golden temple alleen dan in het licht. Dit keer gingen we ook naar binnen. We moesten eerst in een lange rij staan een half uur met rustgevende indiase muziek. Dus dat maakte niet uit! De Golden temple is echt veel kleiner dan ik had verwacht maar wel veel mooier als ik dacht!
Vandaag is het weer maandag en weer het begin van mijn werk week. Ik moet nu mijn les gaan plannen voor vandaag! ik denk dat we met ballonnen gaan spelen. Ik hou van die kleine kindjes.

Owja een ding. ik kan geen foto's op de computer zetten omdat ik geen kabeltje heb. ik probeer dat mama die naar me gaat sturen in Goa. ik heb alleen een Mediacard maar dat werkt niet hier. past er niet in:(
Ik mag waarschijnlijk de laptop van een meisje lenen dus foto's komen eraan!

X


  • 26 November 2012 - 11:28

    Bertien:

    Haai lieve Ems!
    Wat een supergeweldige ervaringen allemaal. Ik geniet enorm van je verhalen en zie het helemaal voor me hoe je met die kindjes door de gangen rent.
    Hier gaat alles goeoeoeoed. Het miezert een beetje buiten maar dan doen we lekker het vuur aan en wordt het weer warm en knus.
    Wil je een verlanglijstje maken voor sinterklaas? Dan doe ik die in jouw schoen...... Waarschijnlijk lukt het de sint om een ommetje te maken langs India op de terugweg naar Spanje. Haha.

    Dag lieverd, dikke knuffel van mam xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 November 2012 - 14:20

    Emma Holtmaat:

    oahhw lief, een verlanglijste haha:
    DROP en STROOPWAFELS!
    Een kabeltje voor mijn mobiel
    En liefde van jullie haha
    Ow lekker miezeren haha, hier is het wel mega koud maar het regent gelukkig niet. misschien volgende week op de trekking dat het gaat sneeuwen! lijkt me leuk.
    Het lukt de sint waarschijlijk ook om van India weer terug naar Nederland te komen(a)
    XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 26 November 2012 - 18:16

    Gerard:

    Wat een mooi avontuur. Je ziet nog eens iets van de wereld. Ik sta op het punt in het vliegtuig te stappen en mee te reizen, maar dat zullen we maar niet doen he?> Daarom veel verhalen op je blog zetten want we willen alles weten.
    Dag lief dochtertje ik mis je HVJ

  • 27 November 2012 - 15:19

    Thomas:

    Hoi Emma,
    Heel veel succes in India! Je ervaringen als vrijwilliger daar zijn hartstikke waardevol. Hopelijk ga je je ervaringen delen als je weer terug bent in Nederland. Zo zien anderen wat een goed werk er gedaan wordt bij je project en misschien inspireer je andere mensen wel om zich net als jij in te gaan zetten bij dit soort projecten of op een andere manier vanuit Nederland te gaan helpen.

    Je kan je ervaringen delen in een Wereldsupporter cv. Steeds meer vrijwilligers doen dat. Als je je vrijwilligerswerk hebt geregeld via Activity International kun je bovendien in aanmerking komen voor een vrijwilligersbeurs en verschillende Worldsupporter Awards! Activity is namelijk ook aangesloten bij Wereldsupporter!

    Als je meer wilt weten over de mogelijkheden van het Wereldsupporter CV en de vrijwilligersbeurs (MillenniumDoen! toelage) kijk dan eens op www.wereldsupporter.nl. Maak een cv aan en vraag de toelage aan als je betrokken wilt blijven, anderen inspireren en je project onder de aandacht wilt brengen.
    Je kunt dit ook nog doen als je weer thuis bent.

    Succes!

    Met vriendelijke groet,

    Thomas Karsdorp

    coordinator JoHo Wereldsupporter Fonds

  • 27 November 2012 - 18:58

    Carla En Ad:

    Hoi emma, ja ja beloofd dat we je volgen en ja dat doen we dan.
    Leuk om je verhalen te lezen, wat zul jij veell indrukken en ervaringen krijgen zo met die kids, hmmm schatig, ik weet hoe die leeftijd is, werk er zelf mee.
    En het zal zeker een prachtig land zijn.
    Veel succes en tot het volgende verhaal. Xxxx
    Carla en ad

  • 28 November 2012 - 22:49

    Ella Theunissen:

    Geweldig Emma! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 50888

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: