Pondicherry and Mamallapuram (Mahabalipuram) - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu Pondicherry and Mamallapuram (Mahabalipuram) - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Emma Holtmaat - WaarBenJij.nu

Pondicherry and Mamallapuram (Mahabalipuram)

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

09 Februari 2013 | India, Mahabalipuram

Vanakkam lieve mensen!

Oke, ik schrijf dit blog nu voor de derde keer omdat in India om de 5 minuten de stroom uitvalt haha. Dus laten we hopen dat het deze keer lukt!

De dag nadat we in de bol geweest waren in Auroville was het de bedoeling dat Liselotte en ik zouden gaan koken voor het restaurantje L'espace. We hebben broccoli- quiche en koekjes gebakken!, 'super lekker'!. Wat erg leuk was dat Pichija, de baas en beheerder van het guesthouse L' espace, waar we slapen, geregeld had dat ik die avond naar een voorbereiding van een productie mocht gaan kijken. Dit is Super gaaf! Ik kwam in het midden van de productie aan en kon niet echt meekrijgen waar het over ging, maar het was super om te zien!
Ik heb in het begin dat we in Pondicherry waren heel veel tijd gehad om lekker te tekenen en monologen te schrijven! Heel fijn!
De volgende dag gingen we naar de film met Sathish. De film David. Super leuk. Naar een bollywood film gaan in India is zo ontzettend leuk, alle mensen die schreeuwen, hardop lachen, fluiten als er een mooie vrouw in beeld komt, bellen, baby's die huilen enz. Alles wat je in Nederland, als je naar de film gaat, niet zal meemaken haha!
De dag daarna hadden liselotte en ik een feest gepland in L'espace. Er zou live music zijn en de bedoeling was dat de mensen zouden gaan schilderen op de muziek. Het enige probleem was dat er om half 8 een dansvoorstelling was. De baas, Pichija, ging naar binnen maar wij niet en dus dachten wij dat het wel een hele tijd zou duren voordat hij kwam en besloten we nog niet terug te gaan naar L'espace. Toen we even later daar aankwamen bleek hij er al lang te zijn en hij was suuuuper kwaad! Echt eng. Maar alles is toch goedgekomen.
We konden gelukkig de dag erna uitslapen, omdat we die avond heel laat waren gaan slapen. Na het ontbijt gingen we met Felix en Sathish naar een paardenrace, super leuk. En s'avonds in L'espace hebben we weer veel leuke mensen ontmoet! De volgende ochtend moesten weer heel hard werken. Met werken bedoel ikchet sorteren van kunst en documenten van Pichija. Op zich klinkt dat niet heel verkeerd maar omdat hij zo ontzettend chaotisch is, en niet weet wat hij wil is het heel irritant en vermoeiend. We moesten bijvoorbeeld 3 zware kisten verplaatsen. Hij wist niet goed waar hij ze wilde hebben en dus hebben we ALLE mogelijkheden uitgeprobeerd en uiteindelijk kwamen de kisten weer op de zelfde plek terecht. Pichija heeft geen goede energie om zich heen hangen, en iedereen die hem leert kennen vind hem een depressieve eenzame man. Alleen met zijn kunst...
Na het werk lieten we 2 vrienden zien waar we sliepen. We liepen naar het terras waar de watertank overgelopen was. Even later gingen we naar beneden en ik ging met mijn natte voeten als eerste. 'Dom dom', ik ben keihard van de trap gevallen, gelukkig was er niks ergs! pfiew!
De dag daarna zijn Liselotte en ik apart op stap gegaan. Ik ging er lekker alleen op uit. Eventjes Pondicherry ontdekken, want daar hadden we nog helemaal geen tijd voor gehad. Het was super leuk. Ik ben heel ver gaan wandelen en daarbij ook door het Indiase deel van Pondicherry. De jongensschool was net uit en dus wilde alle lieve kleine schoolkindjes met mij op de foto en met me praten!:)
De volgende dag moesten we weer werken in de ochtend. Maar dit keer ook in de middag. We gingen weer koken, Tapas. Super leuk. We hadden drie dingetjes gemaakt!: een spinazie-, tomaat- en mozzarella quiche,
Pesto met tomaat en stokbroodjes en daarbij hartige pesto met mozzarella koekjes.
Super leuk, maar wat jammer was dat Pichija er niet was en we het dus niet konden verkopen. Die avond was Pichija heel gemeen, telkens als Liselotte, Serese en ik tegen hem praatte draaide hij zich om. Heel gemeen! Serese is een hele aardige vrouw van 42 jaar oud en ze is enorm lief. Ze maakt ze zich zorgen om ons omdat we zoveel moesten werken en dat dit niet de reden was dat we naar Pondicherry gegaan waren. Die avond hebben we het geld, wat hij had geleend van Liselotte, terug gevraagd en de volgende ochtend zijn we weggegaan om 6 uur met onze backpacks. Zonder dag te zeggen...
We zijn toen lekker gaan ontbijten met Serese en Stephy (een vriend van ons uit Frankrijk van L'espace), en daarna hebben we de bus genomen naar Mamallapuram! Nadat we weg waren gegaan, kregen we zoveel energie en we waren allebei weer helemaal vrolijk!!
Onze vrienden Christoph en Sebastiaan, die we ook ontmoet hadden in l'espace, waren daar ook! Toevallig kwamen we ze tegen, super leuk! Ze vertrokken die dag, dus wij konden hun kamer overnemen. De meest geweldige kamer. We hebben een kamer voor onze tassen, een badkamer en een heel groot terras met onze bedden. Super gaaf. Tegenover ons huisje is een heel leuk restaurantje, Masala cafe, met super lieve mensen. Vandaag gaan we om 4 uur vissen met een van de jongens van het cafe en de vissen die we vangen gaan we vanavond opeten!

Foto's uploaden lukt niet:( Ze staan wel allemaal op facebook.

Doeg lieve lezers, vind het super leuk om jullie reacties te lezen en dingen van jullie te horen!
Tot snel!

  • 11 Februari 2013 - 19:03

    Gerard, Paps:

    Ha Sjatje,

    Goed om te lezen dat je zo goed India's hebt leren koken, dat wordt smullen als je terug bent. Goed dat je weer op route bent, weer nieuwe avonturen beleven en nieuwe vrienden maken. Nog even in het warme zuiden voordat je naar het hoge koude noorden vertrekt. Het is een prachtige reis.
    Dikke Kus paps

  • 12 Februari 2013 - 13:38

    Juulie:

    Ahhh Ems wat een ervaringen weer. Goed opgelost met die gekke man! Nu weer snel op zoek naar fijne plekjes en leuke mensen om bij te blijven. Heel leuk om je mooie verhaaltje weer te lezen, een heel klein beetje alsof je hier bent om erover te vertellen. Ga lekker door met ontdekken en genieten en zet maar heel snel een nieuwe blog online! Ik mis jeeeeeeeeeeee xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Februari 2013 - 17:27

    Monique:

    Lieve Emsje,

    Even weer bijgelezen, ik ben weer helemaal bij. Je schrijft echt heel leuk, ik zie jou ook steeds helemaal voor me in al je belevenissen. Je maakt wel ongelooofeeelijk veel mee. Dat vind ik echt, veel plaatsjes bezoeken jullie, veel avonturen beleven, party's, veel mensen ontmoeten en zo. Heel anders dan hier in ons georganiseerde landje. Goed dat jullie weer door zijn en bij die man weg, was even leuk en nu weer genoeg, dat doen jullie toch goed hoor.
    Wat je vertelde over die kristallen bol sprak me wel aan, voor volledige concentratie en rustgevend, dat kan ik best gebruiken hier...hahaha
    Nou Emsje, ga zo door, fijn te lezen dat je zo geniet, ik lees graag je avonturen weer. Dikke kus van mij en Frans XXxxxxXxXXxxXXXxXXXX

  • 16 Februari 2013 - 16:07

    Marthe:

    cool om te lezen!
    Goed dat jullie weg zijn gegaan, laat die oude man maar lekker zitten. Je bent immers op reis voor de lol en niet op kei hard te bikkelen.
    Ben blij om te lezen dat je weer vis eet! en dat je niks hebt overgehouden na het vallen van de trap! ow ow ow moppie toch

    ik mis je en ben blij als het april is, dan ben je bijna terug!!!!!!!!!!!!!!!!!

    xxx

  • 17 Februari 2013 - 13:54

    Eva:

    Hey emmie, wat super om al je verhalen te lezen ik ben trots op je!! Ik hoor je in mijn gedachten gewoon precies alles zo enthousiast vertellen zoals je het schrijft haha! En wow emma eet vis?! You go girl! Geniet er maar lekker van, hier is het doodsaai dus je mist niet veel! Xxxxxxxxxx

  • 17 Februari 2013 - 14:29

    Fabiana:

    Lieve lieve schatje,

    Wow wat stoer wat jij allemaal meemaakt! Heel leuk om dit allemaal te lezen!! Wat had ik nu graag gewild dat je naast me zat, allemaal verhalen uitwisselen over je ervaringen allemaal! Maar dat duurt nog eventjes! Wat ik vooral wil zeggen is geniet er heeeeel erg van want voor je het weet zit je weer in dit saaie Kikkerlandje! Oh ja en als je terug bent, krijg je een keer een diner van me dat alleen maar bestaat uit vis, vlees en chocolade. Hihi emmss je eet vis, je boekt vooruitgang! Schat, ik mis je! En wat kun je toch lieve brieven schrijven!
    Ik hou heel veel van je! Heeel veel plezier lieverd!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Februari 2013 - 21:57

    Oma Holtmaat:



    Lieve Emma

    Zo ik de berichtjes leest. heb je het best naar je zin Dat vind ik fijn dat het goed gaat met je. Hier in Breda gaat alles zijn stilletje aan. wij gaan iederen dag lekker wandelen daar blijf je gezond bij. Maar Emma wat doe je op het ogenblik? Morgen gaan wij een dagje naar Alphen v.d Rijn. dat is Marian dus dat zal best gezellig worden Maar Emma ik hoop dat je nog een mooi tijd mag hebben en geniet er nog van en goed uit kijken en voorzichtig zijn, dat wenst Oma. Heel veel groetjes en een dikke kus .
    De groeten van oma en opa.

  • 20 Februari 2013 - 20:36

    Wouter Ruczynski:

    Wat geweldig om allemaal te lezen! Wat een ervaringen. Ook wel spannend hoor. Wel fijn dat je weer samen op pad bent. Indiërs zijn niet altijd de fijnste mensen haha. En hier in Nederland is er een programma over India bezig dus bij deze respect!

    Geniet er nog meer even van. De Nederlandse sleur blijft gewoon doorgaan.

    Liefs Wouter en Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 50891

Voorgaande reizen:

03 Juli 2016 - 29 Augustus 2016

Nepal, here I come again.

12 November 2012 - 11 April 2013

Mijn reis door India en Nepal

Landen bezocht: